Veľké cykloturistické výlety

Opisy našich cykloturistických výletov tvoria jadro týchto stránok. Väčšina výletov je podrobne popísaná, deň po dni. Sú tu spísané zážitky, naše radosti aj starosti pri putovaní svetom a vyskytnú sa tu tiež cestopisné informácie.
Medzi textom sa nachádzajú fotografie. Výlety sú usporiadane od najnovšieho po tie najstaršie.

Bystré Vrátka 2003
Výlet začíname v Leviciach a už večer skúmame bájny Pečenický val. Krásu Štiavnických vrchov obdivujeme naprieč Štiavnicou až po Zvolen. Cez Očovú a Detvu prechádzame malebné Podpoľanie, ktorého krása vrcholí na kopci Bystré-Vrátka. Spíme za Hriňovou. Za sedlom Prašivá vedie dlhý dolekopec až do Kokavy. Obedujeme v Hnúšti. Cez kopčeky mierime do Ochtínskej Aragonitovej jaskyne. Z Plešivca nás dováža vlak.
300 km za 5 dní. [55kb]

Rumunsko 2003
"Dynamicko-osvetovo-dobrudružný" výlet tzv. typu kickovského. Okrem Lukáša sa výletu zúčastnil fyzik-pesničkár Ondro, večný optimista "federálna spojka" Milan z Prahy, vegetarián-zahranicný spravodaj a.k.a. Vladoz a funkciu palubneho technika prevzal Juro z VW Bratislava. Našlo sa 5 odvážlivcov, ktorí si trúfli navštíviť nič menšie ako Rumunsko. 800 km za 8 dní. [55kb]

Oravské Vychádzky 2002
Traja cyklisti sa vydali na chatu na Orave, aby z nej vyrážali na výlety do blízkeho okolia. Na Oravu sme sa dostali ako pre cyklistu stvoreným údolím Váhu. Na mieste sme navštívili viaceré pozoruhodnosti - Oravice, Tatliakovo Pleso, Oravskú Priehradu. Na spätnej ceste sme spoznali Slovenský Betlehem a horské sedlo Čičmany. 885 km za 8 dní. [40kb]

Stredoslováci 2001
Prešli sme krížom cez stredné Slovensko. Kopcov sme si užili dosť. Niečo sme už poznali, ale väčšiu časť sme navštívili po prvý krát. Z Bratislavy ideme do Piešťan rovinou ako zrkadlo, potom cez kopčeky do Žarnovice, nasledujú Štiavnicke vrchy. Turistickým chodníkom vynášame bicykle cez Kremnické vrchy, návšteva Banskej Bystrice, Tále, Heľpa. V horúčave sme zdolali Nízke Tatry a z Liptovského Mikuláša prišli domov vlakom.
480 km za 8 dní.     [80 kb]

Záhorie 2001
Šiesti chalani počas troch slnečných dní prešli bicyklami kraj na západ od Bratislavy. Cez Rakúsko do Šaštína, pekná Myjava, a nakoniec zaujímavé Záhorie. Posledný deň nás skoro odfúkol nehorázne silný vietor na Bukovej.
290 km za 3 dni.     [25 kb]

Akcia Východ 2000
Prvý krát sme navštívili východné Slovensko. Do Popradu sa cestovalo vlakom a z Košíc sme tiež prišli vlakom. Takýto veľký výlet, čo do počtu účastníkov ešte teda nebol. Bolo nás až 14 (!), zúčastnilo sa viacero nováčikov.
Prešli sme peknými oblasťami Slovenska, kde sme predtým na bicykloch ešte neboli. Výlet bol veľmi dobrý, počasie nádherné, Akcia Východ úspešná.
350 km za 6 dní.     [75 kb]

Kozmodisk 2000 - alebo čo si ešte dáme?
Štyria cyklisti štartujú v Prahe a vydávajú na sever. Cez České Švajčiarsko pokračujeme severom, zdolávame vrch Ješted nad Libercom, cez Český Raj a popod Krkonoše sa dostávame na peknú Moravu, ktorou naprieč prejdeme až do Uherského Hradišťa. Tu kvôli pokročilému času, zlému počasiu a kolenám sadáme na vlak domov.
Namiesto fotografií sprestrujú tento výlet kresby ceruzkou. Oproti ostatným je opísaný trošku stručnejšie.
720 km za 9 dní.     [35 kb]

Limit 301 - na hranici ľudských možností
Cyklistická bodka za zdarnou sezónou 1999. Trasa Bratislava - Štúrovo - Bratislava za jeden deň. Prebehol som sa sám na ľahkom bicykli. Na tento výlet len tak ľahko nezabudnem...
301 km za 1 deň.    [40 kb]

Výlet Dole Váhom 1999
Dopredu zorganizovaný, dobre naplánovaný, trochu netradičný ale hlavne zaujímavý a pekný výlet. Očakávala sa hojná účasť, no na poslednú chvíľu ju mnohí odvolali. Napriek tomu sme sa zišli v peknom počte, spolu nás bolo 11 ľudí, počas výletu sa niektorí pripájali, iní odpájali.
Začali sme v Poprade a prvé dva dni behali po Tatrách, pokračujeme na Západ cez Martin a Žilinu, potom dole do Rajca. V Ilave sa zas napájame na Váh a cez Trenčín a Trnavu prichádzame domov.
Bez ponáhľania sme prešli 480 km za 8 dní.    [85 kb]

Zatmenie Slnka 1999
11. augusta 1999. Priamo do stredu pásma totality v Rakúsku prichádzame povedľa Neusiedlersee, cez maďarský Šoproň prejdeme zas do Rakúska, prekonávame vrch Geschrieben Strein a koronu obdivujem v mestečku Rechnitz. Tou istou trasou naspäť. Na tomto krátkom výlete nám počasie nepraje, mokneme a mokneme. Tachometer ukazuje 390 kilometrov a kalendár 3 dni cesty.

Parastanovačka 1999
Do Popradu vlakom, tam sme pobehali Tatry a potom cez Pieniny prešli do Poľska. Zakopané ležalo medzi nehoráznymi kopcami, ale zvládli sme to a prišli naspäť na Liptov. Nasleduje Žilina, potom prichádzame do Čiech a cez Nový Jičín a Bruntál až do kopcovitých Jeseníkov. Moravou sme zbehli dole, a cez Brno a Břeclav prišli domov.
Polovicu výletu trpím na zákernú črevnú chorobu. Slivo sa nakazil tiež a výlet sa pre neho skončil predčasne po náraze do tunela. Maťo a Tibor mali neobvyklé technické problémy, ale napriek všetkým týmto útrapám sme na tohtoročnej Parastanovačke prešli
1100 km za 14 dní.     [95 kb]

Výlet po Slovensku 1999
Pohodový a pekný výlet po známych mestách a cestách Slovenskom. Cez Gabčíkovo a Komárno do Štúrova, potom na sever cez Levice na Počúvadlo a Sitno. Cez Sklené Teplice dole okolo Mochoviec na Poľný Kesov. Na výlete sa tentoraz okrem mužstva zúčastnili aj dve bicyklovaniachtivé dievčatá, neohrozené cyklistky, ktoré ťahali až prekvapivo dobre.
Za výborného počasia sme za 6 dní prešli 510 km. Výlet je detailne popísaný.     [80 kb]

Bicyklom do Ameriky 1998
Prvého apríla si Marek a Matúš sadli na bicykle. Po dlhej zime sa chceli rozbehať a stanovili si ambiciózny cieľ: Washington DC. Šlapali sedem dní a sedem nocí, križovali rieky, pohoria a oceány.
Zastavili sa na až v Amerike, kde si streli pot z tváre a vyfúkli si.
Bola to riadna fuška. Prinášame vám obrazový materiál.
8765 km za 7 dní.     [8 kb]

Výlet do Čiech 1997
Malý oddych a už vyrážame vlakom do stovežatej Prahy. Pochodíme Krušné hory, kúsok Nemeckom. Pokračujeme cez Karlove Vary, Plzeň, Čes. Budejovice a Rakúskom domov. Volíme ležerné tempo a okrem toho nám tentoraz počasie veľmi neprialo, takže
950 km až za 16 dní.     [40 kb]

Výlet do Benátok 1997
Cesta na Balkán. Na juh cez Maďarsko do Chorvátska, Záhreb až po Jadranské More. Vykúpaní v mori ideme ďalej Talianskom do stanoveného cieľa - Benátok a odtiaľ cez nádherné (a strmé:-) Alpy Rakúskom domov.
19 dní, 1730 km.     [70 kb]

Výlet po Slovensku 1996
Po týždennom oddychu ideme slovenským juhom (Levice - Šahy - Lučenec), potom sa stáčame na sever (Rim. Sobota - Rožňava - Spišská Nová Ves). Cez veeľké hory do Popradu a odtiaľ vlakom do Bratislavy.
580 km za 8 dní.     [14 kb]

Výlet do Švajčiarska 1996
Vlastne prvý veľký zahraničný výlet. Bol úspešný a velkolepý. Za 21 dní sme prešli pozdĺž Dunaja pekným Rakúskom, Nemeckom, dole k Bodamskému jazeru a do hornatého Švajčiarska a naprieč ním až do vytúženej Ženevy. Podobnou cestou naspäť do Bratislavy. Celkovo 2630 km.     [85 kb]

Cez stredné Slovensko 1995
Toto bol akýsi úvod do cykloturistiky. Prvý raz čo sme šli so stanmi a na viac dní. Celkovo 5 dní a 460 km. Bratislava, Nová Baňa, Počúvadlo, Žiar, Handlová, Prievidza, Nitra, Bratislava. Počasie bolo dobré, bolo nám dobre. Možno by sme robili teraz niektoré veci trochu inak, ale vtedy to bolo poprvé. Naberáme prvé skúsenosti.

2001

2000

1999

úvodná stránka

Naše cykloturistické výlety  ·  www.mlaco.sk/bicykel  ·  © Marek Laco 1998-2024  ·  bicykel/zavinac/mlaco.sk