mlaco.sk
Naše cykloturistické výlety
- zážitky z ciest bicyklom doma i v zahraničí

Bicyklista na tento deň: Miso
Miso

Náhodný vtip:
Ako sa cítite v nových okuliaroch...
Výýborne. Odrazu stretávam hŕbu známych s ktorými som sa nevidel
už celé roky.

ďalší vtip

Vyber si kategóriu:
vseobecné, blondínky, počítače, sexuálne, ženy, škola, alkohol, hlody, múdrosti, zaujímavosti, všetky

Fly!

Dnes je štvrtok, 28. marca 2024.  Meniny má Soňa

Aktuality od Mareka

2001 | 2002 | 2003 | 2004 Odoberanie aktualít na e-mail...

Nedeľa, 28.12.2003
Ďalšie foto
Nevšedná to udalosť prihodila sa v sobotu Maťovi. Bicyklu nedal pokoj ani v týchto chladných dňoch, a poďho s prenosným 20GB USB2 HDD do Petržalky pre novú úrodu filmov. Cestou späť, len pár desiatok metrov od domu, popýšiť sa chcel elegantným výskokom na chodník ponad obrubník. Bicykel to však videl inak a milý Maťo razom letí na chodník. V zlomku sekundy rozhoduje sa pre aikido-like pádový kotúľ. Jeho pravé rameno sa však pri dotyku s betónom dodrúzga a kostička kľúčna na svetlo sveta predierať sa počala. Že vtom bude dáka finta, zistil Maťo až doma. Vytočí číslo, Marekovi na pive zazvoní telefón a o chvíľu už nasleduje lyrická cesta do Ružinova. Po rengene diagnóza nenechá na seba dlho čakať. Maťa budú rezať...
Preto potešte ho povzbudivým telefonátom, a či SMSkou pred nedeľnou operáciou! Lebo nie je mu v tomto čase dopriaty oddych a pohoda, lež d...

Pondelok, 13.10.2003
Pondelkove rano...
S prehladom vstavam o pol siedmej rano, balim desiatu a sviznym krokom prichadzam na stanicu. Zavory su uz dole a auta cakaju. O minutku je tu motoracik. Na sanici v Novom meste stoji po 1. krat na 1. nastupisti. Po par krokoch sa s pravidelnou presnostou ozyva amplion informujuci o odchode osobaku do Petrzalky, tentoraz zo 6. kolaje. Idem podchodom, potom pomaly schodami hore. Aky je ten vlak dlhy, pomyslim si. Podidem, ako zvycajne, viac ku koncu, aby som menej chodil v Petrzalke. Opatrne otvaram klucku, urcite plnu bacilov, usadzam sa ako vzdy v prazdnom vozni a pustam sa listovat v starch novinach, ktore uz dlho nosim v taske. Po chvili sa strasiem. Nemali sme uz ist? Hodinky ukazuju 7:38, co je neklamny znak ze nieco uz 2 minuty nie je v poriadku. Vyklanam sa z dveri, nikde nikoho. Je to jasne, to co pred chvilou odniekial odislo, bol moj vlak. Uff, a je to tu. Tusim som, ze tato situac...

Pondelok, 29.9.2003
Ďalšie foto
Máta ma choroba. Stihol som štafetu odovzdať kolegovi, kým som si spravil predĺžený weekend na doliečenie. Ale s neduhom je pomaly amen. Kántria ho lieky a nemá sa už kam schovať, kam zaliezť, kam sa učupiť a hlávku skloniť. Prešiel som mu cez rozum! Skrýša je zapečatená. Deravý zub odvŕtala dnes zubárka!
Nuda nehrozí, udalosti letia rýchlim spádom. Treba dobehnúť zameškané, spomenúť napríklad vinobranie v Pezinku. So začínajúcim sa semestrom pozorujeme tradičný úkaz. Prílet študentstva z teplých krajín. Napríklad taký Maťo - zostal verný tradícii a prišiel obvešaný technickými hračkami. A práve v týchto minútach mu Slivo skladá novučký komp. Úlohu dostal v najvyššom čase. Nielenže náš hardwarový expert opúšťa pôsobisko Dolných honov, ale o pár dní vstúpi do iného stavu!

Utorok, 9.9.2003
Ďalšie foto
Nuž, neuveriteľné - je tomu už rok, čo som skončil s prácou v Amerike a vydal sa na cestovanie americkým juhozápadom. Zaujímavé je, že terajšie obdobie mi trochu pripomína to spred roka! Nastúpil som totižto do práce a mama šla na dlhšiu dovolenku. Dôsledky? Ráno skoro vstávam, najem sa čipsov s mliekom, dlhá cesta do roboty, v práci za počítačom strávim celý deň, večer sa zblbnutý vlečiem domov, pustím pračku a uvažujem, čo do úst vložiť. Nuž veru.
Onedlho sa majú vrátiť tohtoroční američania. Teším sa na ich zážitky, aj na bratov nový digitálny fotoaparát. A tu je od neho jeden záber :-)

Sobota, 23.8.2003
Ďalšie foto
Leto roku 2003 znova prinieslo veľký bicyklový výlet. Pred rokom bolo viacero skalných účastníkov v Amerike a tentoraz tiež, ale iní. Maťa, Paťa, Tibora aj Miša zastúpili dvaja nováčikovia. Beáte a Ivane to nakoniec nevyšlo a Braňo Molčan nás v osudnej chvíli minul, no napriek tomu nás bolo päť: Lukáš, Ondro, Majo, Marek a Veronika. Výlet sa začína v Leviciach, kam nás doviezol vlak. Ešte v ten deň navštevujeme Brhlovce, objavíme tajomný Pečenický val a Ondro stihol aj kúpanie v Bátoveckej priehrade. Ďalší deň už šviháme naprieč štiavnickými vrchmi cez Počúvadlo, fárame do bane Bartolomej a deň zakončíme v Kováčovej pri Zvolene. Cez Očovú a Detvu prechádzame malebné Podpoľanie, ktorého krása vrcholí na kopci Bystré-Vrátka. Spíme za Hriňovou. Za sedlom Prašivá vedie dlhý dolekopec až do Kokavy. Cez Hnúšťu sa dostávame do Radkovej, stanujeme však radšej až v obci Ploské. Obdivujeme slovenský kras, trasieme sa zimou v O...

Pondelok, 7.7.2003
Ďalšie foto
Dňa 3.júla 2003 sa na pozvanie Pivovaru Šariš, a.s. zúčastnili traja zástupcovia servra kamnapivo.sk tlačovej besedy usporiadanej spoločnosťou Šariš v podniku Pillsner Urquell na Palackého ulici v Bratislave. Beseda sa konala pri príležitosti tretieho ocenenia piva Šariš 12% Premium zlatou medailou na medzinárodnej súťaži Monde Selection v Bruseli.

Program tlačovej besedy, ktorý sa začal o 16,00 hod., prebiehal v neformálnom až priateľskom duchu s množstvom zaujímavostí ako degustácia piva, rozpoznávanie rôznych značiek a podobne. V úvode besedy vystúpil Ján Čerkala, výrobný riaditeľ Pivovaru Šariš, a.s., ktorý prítomných zaujímavým spôsobom zasvätil do tajov spracovania piva a jeho odbornej degustácie.

Medzinárodný rozmer dodal besede Michal Kačena, zástupca Plzeňského Prazdroja, a.s., ktorý sa spoločne so slovenským Šarišom pred niekoľkým...

Pondelok, 16.6.2003
Ďalšie foto
V sobotu, 14. júna sa skupina vyslaných pivných editorov zúčastnila tradičného pivného pochodu Trnavou. Už šiesty ročník tohto pivného maratónu organizuje občianske združenie Trnavská 13, ktoré nás o tejto zaujímavej akcii informovalo. Server Kamnapivo.sk pochod mediálne sponzoroval a na oplátku bola jeho adresa uvedená na plagátoch a pivných indexoch. Táto sympatická spoločenská udalosť nás milo prekvapila. Tešíme sa na ďalší ročník, kedy veselí pivári znovu zaplavia Trnavské ulice a podniky!

O pol desiatej kupujú Majo, Lukáš a Evka lístky na hlavnej železničnej stanici v Bratislave. Zanedlho dobieha aj meškajúci Marek. O necelú hodinku si už vykračujeme ulicami Trnavy a uvažujeme, kde sa asi môže nachádzať Mohykán Pub - štartovné miesto. Našťastie stretáme potulujúce sa skupinky pivárov, viditeľne označených tmavozelenými tričkami, ktorí nás postup...

Utorok, 10.6.2003
Ďalšie foto
Čaute! Tentoraz zaskakujem za brata, ktorý má po štátniciach na počudovanie ešte menej času ako pred nimi! Napríklad už dva týždne predtým, ako mal nastať ten osudový deň, sa zdráhal umývať riad, chodiť nakupovať, jednoducho sa stále vyhováral na štátnice a sľuboval, že po nich bude práčkou, nakupovačom, umývačom a čojaviem čo ešte. Samozrejme po štátniciach sa z nášho mladého inžiniera žiadna práčka a umývačka nestala, skôr naopak. Oslavuje pri pive snáď každý deň. Nedostatok času po štatniciach u neho narástol až na takú úroveň, že aktualitu píšem po týždni ja, a nie on sám!
Musím spomenúť ešte divácky atraktívny Marekov tanec nášmu psovi Pólovi, na ktorý si pred štátnicami čas našiel. Filtroval ním preplnenú hlavu. Pes zmysel tanca nepochopil, no nakoľko som to špektakulárne divadlo videl aj ja, musím konštatovať že nebol sám. Našli sa aj iné skôsty - napríklad to nekončiace horekovanie: "Prišiel na psa mr...

Sobota, 7.6.2003
Ďalšie foto
Dnes sa znova po roku, za ostrého slnka a neúprosnej páľavy, konal Trnavsko-kopaničiarsky cyklomaratón. Tentoraz bola trasa pozmenená, kopcovitým myjavským kopaniciam sme sa však nevyhli. Nováčikovi medzi účastníkmi - Mišovi sa darilo fajn, napriek tomu že náš "Forest" len nedávno odhodil ortézu. Marek so slabou kondičkou skapínal predovšetkým na horekopcoch. Spolu s Maťom únavu predýchaval v Jablonici. Zaujímavé, že každým rokom nám klesá priemerná a prichádzame do cieľa neskôr :-)
Na vzdory štatistickej pravdepodobnosti v tombole skóroval len Tibor, teraz už šťastný to majiteľ novučičkej detskej cyklofľaše v balení spolu s umelým držiakom.
Otcova Ukrajina zaujala pozornosť organizátorov a dostala ocenenie - pamätný pohár. Marek našiel spoločnú reč s cyklistami-seniormi na tému kolenných chrupaviek. Tí heroické výkony odmietajú s upozornením aj na vnútorné orgány, predovšetkým "pečienku".
"To s...

Sobota, 24.5.2003
Ďalšie foto
Brat mi formou dramatickej hádanky oznámil hrozivú skutočnosť: "Na harddisku máš málo miesta." Po skopírovaní ďalšieho filmu ostalo na déčku voľných len 125 MB (!) a na céčku 4 GB. A to som si ešte nedávno myslel, že 80 GB vystačí aspoň na rok! (Prepytujem, je to 4000 násobok HDD na našom pôvodnom PC XT) Kam skopírujem päťgigové DVD ROM Sun One Starter Kit, nevedno...
Zdá sa teda, že pozeraniu filmov sa v krátkej dobe nevyhnem. Predstava filmových večerov pred počítačom však nie je celkom kompatibilná s predstavou štátnic, ktoré sa znepokojujúcim tempom neúprosne blížia.
Včera sa konal výjazd piatkových pivárov do terénu - na akciu Bažant na Mlynoch. Náladu zdvíhali Chikiliky-tua chytľavým "prepáč mi Kristína, vytiekla mi z úst slina, so žuvačkou asi, musíš si ostrihať vlasy", pokračovali Horkýže slíže s horiacou maštaľou a pred jedenástou nastúpil na pódium Vidiek. Povedľa skákali odvážlivci bandžího a...

Streda, 21.5.2003
Ďalšie foto
Krista Bendova (Pioniersky pochod - 1953)

Mily panko

Siel po ulici mily panko,
pristavil hlucik deti.
Najprv len pekne: - Ty sa volas Janko?
Ty Anka? Kolko rokov je ti?

Ponukol detom tablu cokolady,
ta bola sladka ako med.
A deti, ake boli radi,
sa s pankom spriatelili hned.

A vselico mu rozpravali,
co robia doma, v skole cely den.
No zrazu panko spytal sa ich:
- Aku tu mate tovaren?
Co vyraba a kolko asi
v nej robotnikov pracuje?

Hned Janko vravi, hned sa Anka hlasi,
panko sa usmieva a cuduje.

Len Peter, pionier uz vacsi,
obzrel si panka z vsetkych stran.
Boli mu cudne tieto reci
a bol mu cudny aj ten pan.

A ze su pionieri ostraziti,
hned na SNB utekal.
- V tom cloveku je mozno spion skryty,...

Sobota, 17.5.2003
Ďalšie foto
Dnes sa konal tradičný májový cyklovýlet do Mošoňu, teda oficiálne - "Cyklotúra cesty priateľstva". Na štarte na Mierovom námestí sa zišlo úctyhodných vyše tisíc cyklistov. Slovákov dopĺňali nadšenci z Maďarska a dôchodcovia z Rakúska. Zo zvláštnych dôvodov dali niektorí potencionálni účastníci prednosť učeniu, no napriek tomu sa okrem tradičných nadšencov (Tibor, Helena, Karol, Maťo, Marek, ...) našlo aj pár nováčikov (Dušan, Tomáš, Tereza). Početný pelotón sa dal o deviatej do pohybu naprieč Bratislavou. Prvá občerstvovačka sa konala v rakúskom Zundorfe. Nasledoval protivietor cestou do Mošoňu a tam skromné pohostenie. Potom sme sa už poponáhľali na pivko do cieľu na Draždiaku v Petržalke. Napriek tomu, že nebolo veľmi horúco, snaživé slniečko o106 pripekalo. Šťastie v tombole sa na nás síce tentoraz neusmialo. Ničto veru zato, o rok siahneme aj ...

Sobota, 10.5.2003
Ďalšie foto
Po včerajšom zápase so Švédmi, ktorý sme sledovali v Dutch Pube, si Majo musel jednoducho zapáliť. Ale chlapci zabojovali a teraz sa všetci tešíme z bronzových medailí!!!
Maťo si dnes vyskúšal, že Košariská sú už použiteľné. Do vody ho nasledoval Pólo, ktorý nám po pár pokusoch predviedol naozajstné psie plávanie! Už mu to ide štýlovo – bez trepotania labkami. Akurát slniacim sa návštevníkom sa opakovanie dvíhal tlak pri kontakte ich s mokrým zverom.

Pondelok, 28.4.2003
Ďalšie foto
Na uplynulom COFAXe som prezentoval svoju novinku - Elektronický obchod. Ocenenie Počítadlo 2003 mi síce o vlások uniklo, ale bola to zábava núkať vystavovateľom svoje riešenie. Oprášil som starú SPIN metódu: "Hmm... predávate tlačiarne? Nejdú príliš na odbyt, že... Bez internetového predaja to už dnes nefunguje. Nebolo by super, keby sa samé predávali na internete a vám by len naskakovali na účet peniaze?" :-)
Zábava sa tým nekončila. Neskôr sa totiž konala fotografická súťaž o najkrajšie dievča COFAXu...

Streda, 16.4.2003
Ďalšie foto
Ani sme sa nenazdali a je tu apríl - čas odovzdávania diplomových prác. Do týždňa by som to mal mať hotové, tak sa tomu teraz prioritne venujem. V nedeľu som bol bicyklom na Košariskách, prevetrať nášho Póla. Zoznamoval sa s vodou, pokúšal sa ju jesť. Napriek tomu, že ešte nikdy neplával, údatne sa vrhol do nej po palicu, ktorú som mu hádzal. Vidiac že nedočiahne, udivene metal prednými nohami o stošesť a paličku doniesol.
V pondelok ráno ma naplno prepadla choroba, úplne ma premohla. Na dôvod jej prepuknutia mám predbežne tri hypotézy: 1. vo štvrtok na pive ma nakazil chronický prenášač SARSu - Vlado Snížek (bol tohto roku v Číne aj Honkongu); 2. prejavila sa známa prirodzená obrana organizmu voči skúškovému obdobiu (v pondelok som mal prvú skúšku); 3. Pólo vo vode prechladol a zatiaľ neznámym spôsobom transformoval neduh na mňa.

Streda, 12.3.2003
Ďalšie foto
Päť mesiacov po návrate z Ameriky sa na svetlo sveta predralo CD USA2002! Tri mesiace práce a dobrodružné cestovanie po americkom juhozápade sú podané autentickým štýlom. San Diego, San Francisco, Yosemity, Kings Canyon, Sequoia National Park, Death Valley, Las Vegas, Hoover Dam, Zion, Bryce Canyon, Grand Canyon, Great Sand Dunes, Mesa Verde. Colorado, Utah, Arizona, Nevada i California. Pútavé čítanie vám spestrí vyše dve tisícky komentovaných fotografií, videosekvencie aj panoramatické obrázky.
Viac informácií nájdete na adrese shop.mlaco.sk. Objednajte si tento vydarený multimediálny disk, ktorý zaujme každého cestovateľa! Potešte seba i svojich blízkych už dnes :-)

Sobota, 22.2.2003
Ďalšie foto
Prvý školský týždeň sa niesol v oslavnom duchu. Začali sme utorňajším prípitkom na Lukášove štátnice Pod strechou a pokračovali štvrtkovým poplavárňovým posedením v Slovak Pube so support špecialistom Tiborom a do Lisabonu na štúdiá odchádzajúcim Jožom.
Piatkové pivko podporili svojou účasťou dvaja netradiční "Ó" hostia. Menovito Olívia a Ondro. Vo Vetvári nás čašník správne odhadol otázkou "Štyri pivá?". Meškajúci Ondro dobehol náš náskok až po presune do Fanu. Tu už bola atmosféra uvoľnenejšia, nechýbali Tatu a pivo tieklo piate za štvrtým. Lukáš zhodnotil bankovú sféru, Olívia odkryla zákulisie mediálneho trhu a...

Pondelok, 10.2.2003
Ďalšie foto
Bežia nám prázdniny, škola sa začína až o týždeň. Načím sa už začať poriadnejšie venovať diplomovej práci, ale zatiaľ sú v kurze skôr sauna a plavéreň... Lyžovačka sa tentoraz nekoná, mojím kolenám bohate stačili dva dni na Pezinskej Babe.
A máme tu novinku: V Podunajských Biskupiciach pribudol nový, celodenne otvorený Hypermarket Tesco!

Streda, 1.1.2003
Ďalšie foto
Skončil sa veľmi to zaujímavý a na zážitky bohatý rok 2002 a s očakávaniami sme vykročili do roku nového. Silvestrovská oslava sa už tradične konala v útulnom prostredí Lukášovho bytu, kde sa nás zozberalo zo desať ľudí. Títo sa v rámci hry podelili na občanov, gangstrov a starostu a neskôr postrieľali. Pred výbuchom šampanských prikvitli ďalšie 3 dievčiny a neskôr sa zastavila ešte jedna menšia skupinka.
Zásobení sme boli hojne, do rezervy: koláčikov bolo neúrekom, dobrôt a pitia hodne, len stolík v obývačke bol primalý.
Lukáš sa potešil fľaši vodky Kickowskaja, ostatných rozveselili Marekom a Matúšom brilantne prednesené pašie a na záver sme sa spoločne nasmiali na našich zosmiešnených obrázkoch zobrazených z fotoaparátu na televíznej obrazovke. Hold, aj technicky sme boli zabezpečený dobre. A tu sú fotografie!

2001 | 2002 | 2003 | 2004 Odoberanie aktualít na e-mail...