Príspevok

Cyklovýlet Slovensko 97

Jaroslav Bíro

1.ETAPA : LUŽIANKY-STRÁNSKE 117km (28.7.1997)

Štart zo železničnej stanice Lužianky o 8:45. Prvá technická prestávka o 10:00 v Solčanoch, v trvaní 5-tich minút. Techická prestávka v Osľanoch.Obed v Novákoch (santovka+ rožky+ pomaranč). Fačkovské sedlo- Dano tlačič a 3x21Sk Budiš. Oprava bicykla, nie naša (defekt bol super)- boli to sestry Tomaníkové zo Stránskeho. Stránske č.d.150 oproti obecnému úradu!!!!!!!!!!!!!

2.ETAPA : STRÁNSKE-BEŠEŇOVÁ 85km+ŠÚTOV (29.7.97)

Foto Stránske + raňajky(nechceli sme jesť klobásy, špeciálne kúpené pre nás). V Poluvsí sme natankovali vodu. V Žiline sme sa motali Rosinky sme hľadali a zo Žiliny do blata cez Trnové do Stráňav. Jazdili sme ako nik, kúzelník-družstevník. A na Dubnej Skale dali sme si po dve malé(to asi ne). V Šútove NA kávové zrná, obsluha ako žiadna iná. Šútovský vodopád preveril nás na každý pád. Šróby sa mi strácali, náklad vyklápali. Niekto s odtrhnutou taškou stratil spacák. V Bešeňovej Rudo, Lida-jeho žena, Helena temer nám podlomili kolená. Tuto si nás majte, dobré pivo dajte (3). Vodku radšej nepite(1,5), okoštujte z domácej frndžalice (dones pohár, lievik a teplomer) 58 (2). Poďme spať, ale najprv si treba dobrú kávu dať (1).

3.ETAPA : BEŠEŇOVÁ- RUŽÍN 157km (30.7.97)

Ahoj Dano, Jaro! Babka nám urobila čaj a my jej dvakrát záchod. Ráno sme si dali banány s minerálkou. V Liptovskom Mikuláši sme si bachli niečo teplé, 2x ruské vajcia s rohlíkmi a minerálkou.Vo Važci sme dostihli Dalla Valleho(v bufete). Prvý telefonát Jožovi z pumpy Poprad zostal bez ozveny (15:20). Ďaľší telefonát Jožovi zo Spišskej Novej Vsi zdvihol asi apa. V Krompachoch a okolí cigáni, super osady a hríbi. Príchod na Ružín 20:30, samý bordel. Dali sme si teplú a studenú (2).

4.ETAPA : RUŽÍN- ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA 90km (31.7.97)

Dano had na kopcoch zavolal Jožovi zo Sivca. Odchod po desiatej hodine."Dali sme si výborné raňajky v pekárni." Príchod do Košíc pred obedom, kde sme sa dobre naobedovali. Dano mal o 30halierov viac šunky ako ja. Na Dargove pod tankom osoboditeľov pol melóna pre melóna. Príchod do Michaloviec na stanicu a dve hodiny času (3). Kľúč na super záchod za OP. Potom na ženský alebo na mužský. Stále čakáme na Joža, ktorý meškal 20minút, ale dali sme si rezníky a koláčiky. Konečne sme dorazili (niektorý aj umyli) aj s Jožom na Zemplínsku Šíravu a bachli sme si teplé párky s pivom (3). Jožo sa šiel prezliecť a dlho nechodil ,lebo vybavoval garáž u Kamili.

5.ETAPA : ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA 0km (1.8.97)

Oddychový deň. Niečo dobré na raňajky aj (5) dobrý spánok+ obed na salaši s nácvikom stavania stanu (Jožo to u holek vybavil a oni mu zdrhli aj s garážou.) v daždi. Dobre sme sa navečerali ukoristeným minibágrom. Jožo a Dano behali po nákupoch a ja som drychmal.

6.ETAPA : ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA- HRHOV 125km (2.8.97)

Raňajky, čajík, Jaro päť a pol rožka a hor sa v plášťoch do dažďa. Jožo v Michalovciach defekt a bez 15-ky. Neprešli sme ani 10km a Jožo defekt. Po dofúkaní sme prišli na pumpu, kde mali 15-ku a Jožo si ju kúpil v sade. Potom kľud . Obed v Košiciach-Šaci a malé!!!!! Už sme v riti - Jaro roztrhol retiazku (na bicykli reťaz) a odviezol sa autom do Čečejoviec. Tam mechanici od Frankie Wiliamsa opravili reťaz. Vedúci servisu nám dal jablká a Danovi Lúč. Príchod do Hrhova a cesta na ihrisko. Tam nás poslal Pišta, ktorý po zásahu drahej polovičky nás ubytoval v posilovni a prišiel s manželkou i Erikou a pohostil vínom. Jožo sa chcel ísť umyť, ale Áron strážil, tak povedal:"Netreba sa umývať každý deň."

7.ETAPA : HRHOV- DOLNÁ STREHOVÁ 137km (3.8.97)

Dano ako dobrý kamarát išiel Jožovi pre vodu, ale Áron strážil. Pišta nás prišiel pozdraviť, ale Árona zatvoriť zabudol! V Modrej lagúne sme si hodili obed a po dve miešané (niekto len jedno). Dano dostal v lagúne defekt. Z Rožňavy sme prišli až do Figy k miestnemu vendégló, kde : ten má dobre hrubé gumy, ten je najlepší; merida matts apod. Dorazili sme na termálné kúpalisko v Dolnej Strehovej so žmurkajúcimi očami jedného z nás sme prešli do areálu, kde sme si dali termálnu sprchu a (6) + chemický útok.

8.ETAPA : DOLNÁ STREHOVÁ- LOK 90km (4.7.97)

Kombajnista trubič.Raňajky v D.Strehovej a stretnutie so starostom-poradcom. Jožovi sa nedarilo, auto ho dymom zavalilo. Nemal toho ešte dosť, prilepil sa o cestu. Vendéglló Plášťovce. Smädné ťavy do Loku sa dotrepali. Uhorky sme pozbierali(v Beši). Tam sme (6) a iné domáce fajinovosti popíjali (fanta a sirupová voda). Potom so zajačikmi a mrkvičkami spali (regulovčík s rukou vo vandli).

9.ETAPA : LOK- LUŽIANKY 54km (5.8.97)

Ráno sme sa pozviechali a do Komjatíc utekali na (1) bicykli. Tam v Černíku sme sa aj najedli. Cesta krátka do Nitry, Vereša sme postretli. Domov budeme Fit (3), keď na Avanti dáme bicyklom trochu vzduchu vypiť. Už sme konečne doma a na jedno ku Palovi ideme pred záverečným špurtom na ovále. Na bicykel ma už tak ľahko nikto nedostane a k tomu ešte spať aj v stane s Jožom, Danom a Jarom. Možno až nabudúce.

TRASA 1. ETAPY:

LUŽIANKY- Zbehy- Čakajovce- Jelšovce- Výčapy_Opatovce- Koniarovce- Dolné Lefantovce- Oponice- Kovarce- Čeľadinice- Nitrianska Streda- Solčany- Baštín- Bošany- Nedanovce- Partizánske- Osľany- Čereňany- Bystričany- Vieska- Zemianske Kostoľany- Nováky- Prievidza- Brezany- Pravenec- Nitrianske Pravno- Kľačno- Fačkov- Rajecká Lesná- Šuja- Rajec- Jasenové- Zbyňov- Rajecké Teplice- STRÁNSKE

TRASA 2. ETAPY:

STRÁNSKE- Poluvsie- Porúbka- Lietavská Lúčka- Bytčica- Žilina- Trnové- Stráňavy- Strečno- Lipovec- Turčianske Kľačany- Turany- Šútovo- Šútovský vodopád- Kraľovany- Ľubochňa- Hubová- Ružomberok- Ivachnová- BEŠEŇOVÁ

TRASA 3. ETAPY:

BEŠEŇOVÁ- Benice- Liptovský Mikuláš- Liptovský Hrádok- Hybe- Východná- Važec- Svit- Poprad- Hozelec- Švábovce- Hôrka- Jánovce- Spišský Štvrtok- Smižany- Spišská Nová Ves- Odorín- Jamník- Spišský Hrušov- Bystrany- Spišské Vlachy- Kolinovce- Krompachy- Richnava- Margecany- Jaklovce- Veľký Folkmar- RUŽÍN

TRASA 4. ETAPY:

RUŽÍN- Košice- Košické Oľšany- Ďurďošík- Svinica- Košický Klečenov- Dargov- Trnávka- Sečovce- Hriadky- Horovce- Trhovište- Pozdišovce- Michalovce- ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA

TRASA 6. ETAPY:

ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA- Michalovce- Pozdišovce- Trhovište- Horovce- Hriadky- Sečovce- Zbehňov- Malé Ozorovce- Veľké Ozorovce- Zemplínska Teplica- Slanské Nové Mesto- Slanec- Rákoš- Bohdanovce- Nižná Hutka- Krásna nad Hornádom- Košce- Pereš- Šaca- Rudolfove Lazy- Čečejovce- Drienovec- Turňa nad Bodvou- Zádielske Dvorníky- HRHOV

TRASA 7. ETAPY:

HRHOV- Jablonov nad Turňou- Lipovník- Krásnohorské Podhradie- Rožňava- Brzotín- Slavec- Plešivec- Bohúňovo- Čoltovo- Gemerská Panica- Starňa- Tornaľa- Behynce- Stránska- Figa- Bátka- Bakta- Rimavská Sobota- Ožďany- Nové Hony- Pinciná- Lučenec- Panické Dravce- Veľká nad Ipľom- Trenč- DOLNÁ SREHOVÁ

TRASA 8. ETAPY:

DOLNÁ STREHOVÁ- Pôtor- Veľký Krtíš- Dolné Plachtince- Príbelce- Kosihovce- Opava- Plášťovce- Slatina- Horné Semerovce- Demandice- Tekovský Hrádok- Kalná nad Hornádom- LOK

TRASA 9. ETAPY:

LOK- Iňa- Tehla- Malá Lula- Trávnica- Veľká Maňa- Malá Maňa- Mojzesovo- Černík- Komjatice- Veľký Kýr- Branč- Ivanka- Nitra- LUŽIANKY